Proje hakkında
Evrendeki tüm insanların hayatlarını idame ettirebilmek için eve kapandığı bu süreçte herkesin kendini geliştirme anlamında kitaplara yönelmesi gerektiğini savunmaktayız. Amacımız; çocuklara yerli ve yabancı klâsikleri okutmak, farklı kültürleri tanımalarını sağlamak. Okuma alışkanlıklarını geliştirmek, seçkilerini paylaşmak. ŞİMDİ, SİZ DE ELİNİZE BİR KLÂSİK ALIN;
KİTAPLARIN BÜYÜLÜ DÜNYASINA BİR YOLCULUK YAPIN,
SONRA OKUDUĞUNUZ KİTABI BİZE TANIŞTIRIN...
Bunu hazırlayacağımız form aracılığı ile ya da diğer Web 2.0 araçlarını, sosyal medya ve paylaşım platformlarını kullanarak gerçekleştirmek.
We argue that everyone in the universe should turn to books in terms of self-improvement in this process when they are closed to home in order to sustain their lives.
NOW, GET A CLASSIC IN YOUR HAND;
TAKE A JOURNEY TO THE MAGICAL WORLD OF THE BOOK,
THEN INTRODUCING THE BOOK TO US...
HEDEFLER
Amacımız; çocuklara yerli ve yabancı klâsikleri okutmak, farklı kültürleri tanımalarını sağlamak. Okuma alışkanlıklarını geliştirmek, seçkilerini paylaşmak.
Daha fazla klâsik okunmasını sağlamak ve yazarların dünyasına yolculuk yapmak. Okunan klâsikleri paylaşarak nitelikli okuma gerçekleştirmek
Okunan ve paylaşılan klâsikler aracılığı ile öğrenciler arasında iletişim köprüleri kurmak ve iş birliği sağlamak.
Aynı klâsiği okuyan gençler aracılığı ile olaylara farklı bakış açıları ortaya koymak.
Geniş katılımlı bir kitap seçkisi meydana getirmek
Projeye katılan üyelerin proje dönütleri ile yeni üyelere cesaret vermek
Öğrencilerimizin hayal güçlerini geliştirmek
Öğrencilerin farklı kültürleri tanımalarını sağlamak
Öğrencilerin klâsikleri tam olarak kendilerine katkı sağlayacak yaşlarda okuyarak gelişimlerini hızlandırmak ve kendini gerçekleştirmelerini sağlamaktır.
ÇALIŞMA SÜRECI
Projenin başlangıç ayı Şubat, bitiş ayı Mayıs.
Bu çalışma sürecinde öncelikle seçilecek klasikler belirlenecek.
Belirlenen bu klasikler için 2 aylık okuma, özetleme ve oyunlaştırma süresi verilecek. (Şubat-Mart)
Her ay oyunlaştırılmış 4 klasik drama yöntemiyle anlatılacak. ( Nisan-Mayıs)
Toplamda 8 kitap anlatılacak.
Klasiği anlatacak öğrenci kura ile belirlenecek.
'' Hadi Anlat Bakalım'' yöntemiyle anlatılan klasiği ilk bilen öğrenci kitapla ödüllendirilecek.
Anlatılan kitabı bilen öğrenciye arkadaşları tarafından 1 kitap hediye edilecek.
Her ay anlatılan klasiklerle ilgili bir pano oluşturulacak.
Yapılan çalışmalar sanal sergiyle sosyal medyada yayınlanacak.
ŞUBAT
Ortakların her ay çalışmaları değerlendirmek ve fikir alışverişinde bulunmak için her ay webinar toplantısı yapması
Projenin oluşturulması, proje ortaklarının belirlenmesi
Öğretmenlerin ön hazırlık anketiyle öğrencilerin klasikler hakkında bilgilerini ölçmesi
Velilerin proje hakkında bilgilendirilmesi, veli izin belgesi düzenlenmesi
Projede afiş, logo çalışmalarının yapılması
Ortakların kendi arasında seçilecek klâsikleri belirlemesi
MART
Her okulun kendi E-twinning panosunu hazırlaması
Klasiklerin öğrenciler tarafından okunması, özetlenmesi ve oyunlaştırılması
NİSAN
Her okulun kendi E-twinning panosunu hazırlaması
Klasiği anlatacak öğrencilerin kura ile belirlenmesi
Her hafta bir öğrencinin seçtiği klasiği '' Hadi Anlat Bakalım'' yöntemiyle anlatması
Kitabı anlatan öğrencinin kitabı bilen öğrenciye seçtiği bir kitabı hediye olarak göndermesi
MAYIS
Her okulun kendi E-twinning panosunu hazırlaması
Klasiği anlatacak öğrencilerin kura ile belirlenmesi
Her hafta bir öğrencinin seçtiği klasiği '' Hadi Anlat Bakalım'' yöntemiyle anlatması
Kitabı anlatan öğrencinin kitabı bilen öğrenciye seçtiği bir kitabı hediye olarak göndermesi
Yapılan çalışmalar ortaklar tarafından gönderilir ve sanal sergi hazırlanıp sosyal medyada ortaklar tarafından yayınlanır.
BEKLENEN SONUÇLAR
Beklenen sonuçlar şu şekilde oluştu:
A. Her katılımcının fikirlerini özgürce ifade etme becerisi kazanması
B. Okunan her eserin eleştirilebilir olduğu bilincini kazanması
C. Fikirlerin diğer kişilerle paylaşma cesaretinin kazanılması
D.Okunan klâsikler aracılığıyla hem kültürümüzün hem de yabancı kültürlerin tanıtılması
E. Klasikleri okuyarak farklı bakış açıları kazanan öğrencilerin fikrî ve ruhî gelişimlerini sağlamak ve onların birey olarak zenginleştirilmesi